BEWONERSCOMMUNICATIE

Goede communicatie met de bewoner is van essentieel belang. Met een op maat gemaakte aanpak helpen we je de bewoner te betrekken bij het proces, informatie helder te communiceren en bewoners met weerstand zo goed mogelijk te begeleiden. 

Woningverbetering

Bij elk proces betrekken we de bewoners zo vroeg mogelijk. Wij luisteren naar de kennis van bewoners over de technische staat van de woning, de sfeer in de buurt en de kansen voor het verbeteren van de woonomgeving. We kijken naar de kleine dingen die hen groot woonplezier opleveren en maken samen van de verandering een verbetering.

Laat bewoners zelf de noodzaak of voordelen van de vernieuwing van woning, buurt of wijk inzien met onze wijkanalyses, buurtavonden en uiteindelijk op maat gemaakt plan. Het gesprek gaat nu vooral over hoe mooi de buurt wordt. 

Met verschillende communicatiestrategieën inspireren we bewoners te denken in kansen voor de wijk.

Individuele benadering

We leren samen de bewoners kennen en kiezen de juiste communicatiestrategie passend bij het project en de houding van bewoners. Investeren in goed doordachte bewonerscommunicatie verdient zich terug. Het zorgt voor een soepeler proces.

Na de strategie komt het bepalen van de communicatiemiddelen. Wij hebben verschillende opties. Spreek bewoners individueel aan door de geschikte communicatiemiddelen te kiezen: wij organiseren een inloopspreekuur voor de buurtburgemeester, een bewonersapp voor de forensen en een meertalige nieuwsbrief in een multiculturele buurt.

Online tools

Online tools zoals een bewonersapp, website of adrescheck hebben we veel ervaring mee. Want individueel betekent niet altijd prijzig. Wij hebben de basis om onze tools snel specifiek te maken voor iedere buurt.

Enthousiasme delen

We nemen bewonerscommunicatie heel serieus. Met onze vele specialisten zorgen voor een frisse start. We zijn bevlogen, eerlijk en oprecht en bouwen hiermee vertrouwen en betrokkenheid op. We hebben ervaring met het gesprek en gaan de discussie aan, ook de moeilijke.

Met onze enthousiaste collega’s gaan we voor eigenaarschap van het plan bij bewoners, corporatie en aannemer. Met als doel een buurt en woningen waar iedereen trots op is.

Meer weten hoe je bewonerscommunicatie succesvol in kan zetten? 

Neem contact op met Charlotte Puister. 

Contactgegevens